Hvorfor vokser topskuddet på mit lille valnøddetræ ikke?

Med held har jeg lagt valnødder til spiring og siden plantet dem i potter. De skyder med fart og lyst lige, til de har sat de to første grene med blade og er nået 20–30 cm i højden. Så går de til gengæld i stå! Bladene udvikler sig dog, men topskuddene kommer foreløbig ikke videre.

Med venlig hilsen
Lars H. Christiansen, marts 2010

Svar

Det er helt normalt at valnøddetræer kun vokser 20–30 centimeter det første år. Resten af sæsonen bruges til, at lave en stor rod, der kan lave et langt skud i år 2.

Med venlig hilsen
Lars Holmboe Westergaard
Hortonom, Westergaards Planteskole

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Naturplanteskolen

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Søkjærgård Samsø

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvorfor vokser topskuddet på mit lille valnøddetræ ikke?