Hvor finder jeg havtorn?

Jeg har forgæves forsøgt at lede efter havtorn med bær. Ved I hvor de findes i området ved Sorring ved Silkeborg?

Med venlig hilsen
Birgit Danielsen, oktober 2010

Svar

Som navnet siger, så findes planten Havtorn først og fremmest ved havet. Det kan du tydeligt se på hjemmesiden Fugle og natur. Her kan du se et kort, hvor brugerne her indrapporteret forekomst af havtorn. Du kan klikke ind på kortet og nærmeste forekomst ser ud til at være i Brårup og Låsby. Du kan endda se, hvornår observationen er sket, og antal planter. Spørgsmålet er så, om du kan få lov til at plukke på stedet.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Søkjærgård Samsø

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvor finder jeg havtorn?