Kan jeg dyrke Sharon frugt i Danmark?

Kan jeg dyrke Sharon frugt (kaki frugt) i Danmark i et drivhus, der ikke er frostfrit? Og i givet fald, hvor kan jeg købe planten henne?

Med venlig hilsen
Lise, november 2010

Svar

Ja, du kan godt dyrke Sharon frugt i et uopvarmet drivhus. Sorterne ‘Rosseyanka’ og ‘Nikitskaja’ modner med garanti i danske uopvarmede drivhuse. Der er heller ikke problemer med lave temperaturer.

Du vil kunne købe dem i juli/august fra Westergaards Planteskole

Med venlig hilsen
Lars Holmboe Westergaard
Hortonom, Westergaards Planteskole

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Forhandlerguide

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Søkjærgård Samsø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Kan jeg dyrke Sharon frugt i Danmark?