Bliver mine grønne blåbær modne?

For to år siden købte vi to blåbærplanter af forskellig sort. De er plantet i nærheden af hinanden på en plads med sol fra midt på dagen.

I fjor var der kun et bær, det blev stort og fint, men forblev grønt.

I år er der rigtig mange store, flotte bær, men de er alle grønne- endnu. Hvornår kan jeg forvente, de får den ønskede blå farve? Jeg er bange for, det slet ikke sker.

Med venlig hilsen
Jytte Larsen, juli 2011

Svar

Du skal foreløbig vente og se tiden an. Der er sene blåbærsorter, som først modner i august. Mine er også stadig grønne. Modner de slet ikke i løbet af august, så må du spørge igen.

Husk at dække dine to blåbærbuske med net, så fuglene ikke kan komme til at spise dem. De kan finde på at æde dem, inden de er modne.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Søkjærgård Samsø

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Bliver mine grønne blåbær modne?