Hvor finder jeg viden om vilde bær i Danmark?

Jeg har forgæves forsøgt at finde en bog om vilde bær i Danmark. Det må gerne være en, som kan bruges som opslagsværk, for at kunne konstatere om bærret er spiseligt.

Det er hele tiden de gængse velkendte bær, som omtales, men når man færdes i naturen, i skov, på eng og langs vejkanter, møder man et hav af forskellige bær.

Derfor håber jeg, I kan foreslå bøger om emnet.

Med venlig hilsen
Stephen König, oktober 2011

Svar

Svaret er let, for en søgning på nettet med søgeordene »bærbog +ISBN« viste, at der findes (fandtes, for de er udsolgt nu) endda to bøger, der dækker behovet for et opslagsværk. Det drejer sig om følgende:

  • Inger Ingmanson & Pelle Holmberg: »Den store bærbog«, 1987, ISBN 978–87–7258–242–9
  • Örjan Armfelt Ansell: »Bærbogen«, 1971, ISBN 87–12–23322–6

Her på Havenyt.dk kan man også finde et par artikler:
Naturens spiselige bær
Få smag for naturens spiselige bær

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Naturplanteskolen

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Søkjærgård Samsø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvor finder jeg viden om vilde bær i Danmark?