Kan Elstar bestøve Discovery?

Jeg vil bare høre hvilken anden sort, man skal vælge sammen med Elstar? Er Discovery en mulighed?

Kan man i øvrigt plante æbletræer på dette tidspunkt, når det ikke er frost?

Med venlig hilsen
Elin Holst, januar 2012

Svar

Du kan fint plante Elstar og Discovery sammen.

Og når vi taler om barrodsplanter, er det fint at plante nu, hvor vi ikke har frost. Så får rødderne jordkontakt med det samme og kan gå i gang med at lave nye rødder, så snart jordtemperaturen er i orden.

Derimod vil jeg ikke anbefale at plante træer, der står i potte nu. Det skulle have været sidst på sommeren eller vente til sidst i marts – først i april.

Med venlig hilsen
Boi Jensen
Podemester, De gamle sorter

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Kan Elstar bestøve Discovery?