Kan man tørre kvæder til te?

Er der nogen der ved om man kan tørre kvædefrugter og bruge dem til at lave kvædete?

Hvis ja, hvordan?

Med venlig hilsen
Linda Pedersen, november 2012

Svar

Jeg har spurgt Camilla Plum om tørring af kvædefrugter til te. Hun svarer, at du kan skære kvæderne i tynde skiver og tørre dem i ovnen ved 40° C.

I nogle nyere ovne er der ligefrem en indstilling til tørring af frugt og grønsager.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Søkjærgård Samsø

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Naturplanteskolen

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Kan man tørre kvæder til te?