Hvad er en calamondino for en slags frugt?

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en calamondino, citrus mitis. Hvad er det for en slags frugt – og kan de spises? Kan den også komme i haven efter grundlovsdag?

Med venlig hilsen
Connie Dyrholm Jensen, marts 2003

Svar

Det er en frugt der er tæt i familie med appelsiner og mandariner. Den kan fint stå i haven sommeren over, men skal stå lyst og køligt men frostfrit om vinteren, f.eks. i udestue eller bryggers.

Med venlig hilsen
Jens Michael Gundersen
Vinbonde og forfatter, Hideaway

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Naturplanteskolen

Søkjærgård Samsø

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvad er en calamondino for en slags frugt?