Hvor kan jeg købe et granatæbletræ?

Kan I muligvis hjælpe mig med, hvor jeg kan købe et granatæbletræ, som har en god stamme og gerne er nogle år gammel til vores orangeri.

Jeg bor i Hvidovre og har søgt flere steder og på nettet, men kun fundet frø.

Med venlig hilsen
Sanne Rishøj, januar 2013

Svar

Jeg kan umiddelbart lige finde to leverandører af granatæbletræ, Punica granatum. Du må så selv finde ud af, om træerne opfylder dine krav til alder og stamme.

Florentsia – Specialplanteskole for ekstotiske planter.

Kridtvejens planteskole

På uddannelsesportalen EMU kan man under Eksotiske frugter læse mere om Granatæble.

Hvis man vil starte fra frø, kan de bl.a. købes hos Albinus frø og Bjarnes frø og planter

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Søkjærgård Samsø

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvor kan jeg købe et granatæbletræ?