Hvilken jord bør jeg plante min dværgnektarin i?

Jeg har indkøbt en dværgnektarinplante til min havestue, som er isoleret, men uopvarmet. Planten kommer til at stå i en stor krukke, men hvilken jordblanding skal jeg give den?

Med venlig hilsen
Hanne Lisbeth Jehg, marts 2003

Svar

Ferskner og nektariner vil gerne have en veldrænet jord. Bland lige dele havemuld og velomsat kompost (eller købt pottemuld). Tilsæt 10% lecakugler for luft og dræning i jorden.

Jeg anbefaler en stor potte, gerne 50 liter eller større.

Med venlig hilsen
Jens Michael Gundersen
Vinbonde og forfatter, Hideaway

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Naturplanteskolen

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Søkjærgård Samsø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvilken jord bør jeg plante min dværgnektarin i?