Skal hasselnødder sås med eller uden skal?

Jeg har søgt højt og lavt på nettet om såning af hassel, og der står mange fine ord – blot ikke noget om, hvorvidt man skal så med eller uden skal?

Med venlig hilsen
Heidi Strehmel, august 2013

Svar

Hasselnødder kan sås både med, og uden skal, men skal have kulde, før de vil spire. Det sikreste er at så med skal om efteråret. Cirka dobbelt dybde af nøddens størrelse.

Alm. hassel spirer alle næste forår. Tyrkisk hassel spirer 30% første og 70% andet år.

God vind med projektet.

Med venlig hilsen
Lars Holmboe Westergaard
Hortonom, Westergaards Planteskole

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Søkjærgård Samsø

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Skal hasselnødder sås med eller uden skal?