Er der en valnødsort, der giver frugt efter 1–2 år?

Hvilket valnøddetræ skal man vælge, hvis man gerne vil have frugt 1–2 år efter plantning.

Med venlig hilsen
Kristian Bøtcher, august 2014

Svar

Vores nøddeekspert Lars Westergaard fortæller, at den hurtigste sort i øjeblikket er ‘Broadview’, som sætter frugt 1–2 år efter plantningen.

Det er selvfølgelig vigtigt hurtigt at kunne høste valnødder, men man kan jo også overveje andre kvaliteter ved de enkelte sorter. Det vil oftest kun være en gang i sit liv, at man planter et valnøddetræ i sin have.

Se mere om forskellige valnøddesorter.

Læs artikel om udvikling af de nye tidligtbærende sorter: Fremtidens valnødder

Med venlig hilsen
Lars Holmboe Westergaard
Hortonom, Westergaards Planteskole

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Naturplanteskolen

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Søkjærgård Samsø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Er der en valnødsort, der giver frugt efter 1–2 år?