Kan jeg have blåbær, hindbær og rhododendron i et samlet bed?

Kan jeg lave et bed med blåbær, hindbær og rhododendron?

Med venlig hilsen
Sanni Berglind, marts 2016

Svar

Ja det kan du godt om end hindbær ikke nødvendigvis kræver surbund, som de andre 2 godt kan lide. Jeg prøver at forestille mig bedet og syntes måske at hindbærne vil givet det en noget rodet karakter- Så har du plads i haven til dem et andet sted ville jeg nok nøjes med rhododendron og blåbær, så kan du også sætte tyttebær og lyng og hortencia ved dine rhododendron og dermed give en længere blomstning i bedet.

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Søkjærgård Samsø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Kan jeg have blåbær, hindbær og rhododendron i et samlet bed?