Er det muligt at få en nyere æblesort, der er podet på en vildstamme?

Er det muligt at få en ny sort, der er podet på en vildstamme på en almindelig planteskole? Jeg bor i Bagsværd, og har ikke set vildstammer på den ellers store Aldershvile Planteskole.

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen, maj 2003

Svar

Der er i dag kun få store planteskoler i Danmark, som producerer frugttræer til planteskolerne. Disse producenter laver også de mere specielle kombinationer med hensyn til sort og grundstamme. Du vil i et godt havecenter kunne bestille en lang række sorter der er podet på en vildstamme. Dog skal du desværre ikke forvente at det er alle sorter der kan skaffes på vildstammer. Alternativt skal du måske selv lære at pode.

Med venlig hilsen
Mads Jordansen
Selvstændig, Winelab

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Søkjærgård Samsø

Naturplanteskolen

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Er det muligt at få en nyere æblesort, der er podet på en vildstamme?