Hvorfor taber mit citrontræ bladene?

Træet købte jeg sidste forår ca. 1 m højt. Det står i udestuen, som er opvarmet. Det taber en meget stor del af bladene. Har for tiden 9 stk. næsten modne frugter. Jeg har høstet 2 sidste år. Hvad kan der være galt?. Kommer der nye blade? Skal jeg smide træet væk og købe et nyt?

Med venlig hilsen
Grethe Thisted, februar 2006

Svar

Lad da endelig træet stå. Der kommer sikkert nye blade til foråret. Det har sikkert haft det for varmt eller for koldt, for tørt eller for fugtigt. Citrus er noget besværlige, og det allerværste er deres forbandede evne til at tiltrække skadedyr, så sålænge der ikke er skadedyr i træet, må du endelig beholde det. Klip eventuelt lidt tilbage nu, hvis det er blevet for ranglet. Vand med regnvand og giv gødning i hver vanding det meste af året. Der skal noget til for at give frugt i en potte.

Med venlig hilsen
Winnie Poulsen
Væver

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Søkjærgård Samsø

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Naturplanteskolen

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvorfor taber mit citrontræ bladene?