Hvornår er valnødder modne?

Jeg fik et valnøddetræ for ca. 11 år siden, men først i år er det begyndt at bære frugt. Mit spørgsmål er så, hvornår jeg skal plukke nødderne. Altså hvornår er de modne?

Med venlig hilsen
Troels Larsen, september 2002

Svar

Valnødder skal ikke plukkes. De er modne når de falder ned af sig selv. I de bedste af sorterne falder nødderne helt rent ud af skallerne, men det ses desværre ikke så ofte her på vore breddegrader.

Med venlig hilsen
Lars Holmboe Westergaard
Hortonom, Westergaards Planteskole

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Søkjærgård Samsø

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvornår er valnødder modne?