Kan jeg bruge animix til økologisk dyrkning?

I min nyttehaveforening tilbyder man fællesindkøb af animix. Jeg vil gerne dyrke min have økologisk. Kan jeg så bruge den slags gødning?

Med venlig hilsen
Imme Rietz, marts 2002

Svar

Animix er et produkt, som består af dyrisk gødning (komøg og fjerkrægødning), som er tørret og presset i pilleform. Indholdsmæssigt er der altså intet i vejen for at bruge den form for gødning, men dels burde økologisk arbejdende jordbrugere kunne klare sig med kompost og grønafgrøder i vedligeholdelsen af jordens frugtbarhed, og dels er tørringsprocessen og pilleringen af gødningen så energikrævende, at det i sig selv bør stemme til eftertanke.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM gødning til hus, have og drivhus

Ormeposten

Gavnlige mikroorganismer

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Gødning > Kan jeg bruge animix til økologisk dyrkning?