Er dybdefræsning af mælkebøtter en god ide?

Hvis jeg dybdefræser min græsplane, som kun består af mælkebøtter og andet ukrudt, vil jeg så få endnu flere mælkebøtter (da rødderne bliver hakket i stykker, som alle blir til planter), eller kan man derved komme dem til livs? Og får jeg så en pæn plæne uden brug af gift.

Med venlig hilsen
Susanne Andersen, august 2010

Svar

Det er sandt, at dybdefræsning blot vil partere rødderne, sådan at hver del kan danne en ny top. Derfor vil en helt overfladisk fræsning, der gentages ca. hver 14 dag over hele vækstperioden have en betydeligt større effekt på ukrudtet. Det holder nemlig de grønne dele borte, og derved udsulter man ukrudtsrødderne. Når det er gjort, kan man så eller rulle en ny græsplæne ud.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Er dybdefræsning af mælkebøtter en god ide?