Hvad gør man ved fritfluelarver i græsplænen?

Sidste år i juni 2012 skrev en Carl Friis Dela ind til jer om nogle visne pletter i sin græsplæne, som han viser på et par billeder. Sten Porse svarer, at han mistænker fritfluelarver, som skurken der har lavet pletterne.

Da jeg har nogle tilsvarende pletter i min have, kunne jeg rigtig godt tænke mig en løsning på problemet. Hvad gør man i det tilfælde at skulle af med fritfluelarven?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Karen Liberoth, april 2013

Svar

Du kan læse om fritfluelarver i artiklen Fritflue, og her står også forslag til at forebygge problemet.

Men nye visne pletter i græsplænen her i foråret er der stor sandsynlighed for skyldes svampesygdommen sneskimmel. Du kan se fotos og læse om angreb i artiklen Sneskimmel.

Og endelig giver hundetis også visne pletter i græsset.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Hvad gør man ved fritfluelarver i græsplænen?