Hvilke måneder er det ok spille fodbold på græsplænen?

Hvornår kan man spille fodbold på ens græsplæne, uden der sker noget med græsset?

Med venlig hilsen
Casper Rasmussen, december 2014

Svar

Det afhænger sandelig helt af forholdene: hvordan er jordbunden, hvordan er afdræningsforholdene, hvilke græssorter er der brugt ved etablering af plænen, og hvordan bliver plænen vedligeholdt?

Som en tommelfingerregel kan man vel sige, at plænen ikke tåler slid i den periode, hvor jordtemperaturen er under 5 grader, og hvor græsplanternes aktivitet er indstillet.

Helt sikkert er det, at enhver form for trafik på plænen er ødelæggende ved temperaturer under minus 5 grader.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Hvilke måneder er det ok spille fodbold på græsplænen?