Hvornår om foråret bør man slå græsplænen første gang?

Hvor tidligt på året må man slå sin græsplæne første gang? Vi diskuterer, om vi bør udnytte det gode påskevejr til at få hele haven til at se pæn ud, eller om vi bør lade græsset få fred lidt endnu.

Med venlig hilsen
Allan N. Pedersen, april 2003

Svar

Det må unægteligt komme an på, hvor længe I kan leve med at plænen ser vinterlig ud. En mellemløsning kan dog gå ud på, at I klipper plænen første gang her i slutningen af april, hvor I indstiller skærene sådan, at græsset bliver 6 cm højt denne første gang. Fra og med næste gang kan I så klippe plænen ned til en højde på 4,5 cm, som er det normale i en villahave.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Hvornår om foråret bør man slå græsplænen første gang?