Kan det betale sig, at blande frø til en græsplæne selv?

Jeg skal så mere end 3000 m² med græs så blandinger med 2,5 kg til kr. 169,00/stk. er ikke rigtig aktuelt. Jeg regner med at skulle bruge ca. 90–100 kg græsfrø (I skriver at man skal regne med ca. 3 kg/100 m² græsfrø) så jeg ville købe frøene og så selv blande dem.

Det er så meningen at der skal plantes en masse frugttræer på arealet bagefter.

Håber at I kan hjælpe…

Med venlig hilsen
Jesper Christensen, august 2003

Svar

Tanken: at købe græsfrø hjem i rene sorter for så at blande dem til en færdig portion, den er besnærende rigtig. Det burde være den billigste fremgangsmåde. Men sådan er det ikke i virkeligheden. Frøfirmaerne tager sig bedre betalt for de rene varer end for de færdige blandinger. Derfor kan det faktisk bedst betale sig at købe en »villablanding« hos ét af de større firmaer. Vær opmærksom på frøets alder, som fremgår af etiketten på sækken. Det er meget afgørende, at der er tale om frø fra i år, sådan at de har fuld spireevne.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Kan det betale sig, at blande frø til en græsplæne selv?