Hvad kan man gøre ved rød tråd i græsplænen?

Der er mange pletter på græsplænen, hvor toppen bliver rødlig. Nogle siger det er svamp, andre det hedder røde tråde. Hvad er det, og hvad kan der gøres ved det?

Med venlig hilsen
Henry B. Andersen, august 2004

Svar

Det hedder ganske rigtigt »rød tråd«, og det kan blive ganske alvorligt i stopre pletter, særligt når vi har haft langvarigt, fugtigt vejr. Det skal også nævnes, at græsset er særligt følsomt, når det er blevet gødet rigeligt med kvælstof.

Det eneste, man kan gøre, er at rive græs og svampe grundigt af, lægge lidt topdressing ud på den bare plet og så nyt græs ud.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Hvad kan man gøre ved rød tråd i græsplænen?