Hvordan bekæmper jeg svampe i græsplænen?

Her i efteråret optræder der på bestemte områder i græsplænen store mængder af svampe i klynger. Jeg har prøvet at stikke dem af og fjerne toppene med hænderne, men efter få dage kommer de igen. Hvordan bekæmper jeg dem en gang for alle?

Med venlig hilsen
Dieter Johannes Hannbereg, november 2005

Svar

Du bliver nødt til at lære at nyde synet og betragte dem som en del af vores fantastiske natur. De svampe, der er synlige på overfladen er kun frugtlegemer – selve svampen består af et stort underjordisk mycelium, der gør bekæmpelse umulig.

Du kan læse herom i artiklen Svampe i have og græsplæne

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Hvordan bekæmper jeg svampe i græsplænen?