Hvordan fjerner jeg mos og mælkebøtter i plænen?

Jeg har lige over taget et hus med plæne selvfølgelig, men plænen har det ikke godt, der er meget mos i den og en del mælkebøtter. Hvordan kan jeg hurtigt og effektivt fjerne det uden at lægge den om.

En elektrisk plæne lufter splitter plænen ad, hvad gør jeg?

Med venlig hilsen
Lars Lyager, maj 2006

Svar

Du kan stille og roligt rive mosset af med en almindelig rive. Det tørre og varme vejr lige nu får mosset til at blive lyst og sidde løst, så det let kan rives af. Mossets storhedstid er vinterhalvåret. Du kan komme det afrevne mos med i kompostbunken. Læs artiklen: Mos i græsplænen

Det er vigtigt, at græsplænen passes fremover, ellers kommer mosset bare igen – du kan læse om græspleje sidst i denne artikel: En græsplæen uden kemi.

Mælkebøtterne fjernes ved at bruge et mælkebøttejern- se i Fjern mælkebøtterne

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Hvordan fjerner jeg mos og mælkebøtter i plænen?