Hvor sent på året kan det endnu betale sig at anlægge en ny græsplæne?

Måske et meget simpelt spørgsmål, men hvornår på året kan jeg så en græsplæne. Jeg ville gerne så den nu (i oktober), men er det alt for sent?

Med venlig hilsen
Trine Schunck, oktober 2002

Svar

For sent og for sent… I hvert fald spirer græsset meget langsomt og spredt, og du risikerer at måtte lave det hele om igen til foråret. Bedre ville det være, hvis du lod det ligge, indtil temperaturen i jorden når op over 5° igen. Det er den, når hasselbuskenes rakler bliver lange. Til den tid kan du så græsset ud og få det op på en ordentlig måde.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

FAUSOL A/S

HORNUM græsfrø: Kvalitets græsblandinger

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Græsplænen > Hvor sent på året kan det endnu betale sig at anlægge en ny græsplæne?