Hvorfor taber min ligusterhæk alle sine blade?

Hvorfor taber min ligusterhæk alle sine blade? Det er først sket her op til efteråret.

Med venlig hilsen
Joe, december 2002

Svar

Der finde mange forskellige arter og sorter af liguster. Nogle er stedsegrønne andre løvfældende og andre igen halvstedsegrønne – der er altså stor variation. F.eks. er Ligustrum vulgare løvfældende og nogle gange halvstedsegrøn, Ligustrum vulgare ‘Atrovirens’ som regel vintergrøn, men ikke stabil, og Ligustrum vulgare ‘Liga’ er næsten altid stedsegrøn.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvorfor taber min ligusterhæk alle sine blade?