Hvilken stedsegrøn hæk er bedst som støjværn?

Hvilke typer hæk kan i anbefale som støjværn til meget befærdet vej? Den skal helst være grøn hele året. Jeg har tænkt på thuja, men er der andre typer, som i bedre kan anbefale? Jeg vil helst ikke have planter med torne.

Med venlig hilsen
Søren Tyrrestrup, maj 2010

Svar

I den beskrevne situation og med de ønsker, der skal opfyldes, må almindelig taks være svaret. Thuja tåler nemlig ikke vintersaltning og bilos. Hvis det må være en bladbærende plante, kunne man foreslå buksbom eller vorte-berberis.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvilken stedsegrøn hæk er bedst som støjværn?