Bør jeg klippe min spireahæk her midt i marts måned?

Vi købte hus sidste år i september og overtog en ikke særlig velholdt have. Hækken er vokset sig noget stor og så ville jeg gerne vide, om man kan/må klippe hækken på denne tid af året uden den tager skade. Såvidt jeg kan se så er det en spirea. Det skal siges, at naboen har klippet sin side sidste år.

Med venlig hilsen
Allan Romme, marts 2003

Svar

Det er ved at være lidt sent, men så længe buskene ikke er begyndt at springe ud, kan det godt gå an at klippe hækken.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Bør jeg klippe min spireahæk her midt i marts måned?