Beholder en egehæk løvet om vinteren?

Vi vil plante en ny hæk i løbet af vinteren. Valget står mellem en bøgehæk og en hæk af eg. Beholder en hæk af eg bladene om vinteren, på samme måde som bøgehækken?

Med venlig hilsen
Jesper Thygesen, oktober 2012

Svar

Det er ikke så almindeligt at plante en hæk af eg, men det kan man godt – den bliver faktisk ganske udmærket, stiv og tæt.

Eg beholder dog ikke bladene som bøg gør (i hækhøjde, ikke længere oppe), men det gør avnbøg, hvidtjørn og navr jo heller ikke, så det er måske af mindre betydning?

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Beholder en egehæk løvet om vinteren?