Kan I anbefale en rose til et lavt læhegn?

Jeg vil gerne have et læhegn rundt om min køkkenhave, der ligger ud til åbne marker – men samtidig bevare udsigten. Jeg overvejer rosenbuske, men er bange for at de bliver for høje. Har I nogen erfaring med rosenhække og kan I foreslå nogle der ikke er for omfangsrige.

Med venlig hilsen
Louise Christensen, marts 2003

Svar

Skinnende Rose, Rosa nitida, er ca. 1 meter høj, når den er 10 år gammel. Den er sund og let at dyrke, og da den laves ved frøformering, er den også billig at etablere. Foretræk den udvalgte frøkilde ‘Kebu’.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Kan I anbefale en rose til et lavt læhegn?