Hvornår er det bedst at plante hæk med barrodede bøgeplanter?

Hvad tid på året er det bedst at plante hæk af bøgebarrodsplanter?

Med venlig hilsen
John Sylvester, september 2013

Svar

Det er bedst at vente med at plante bøgehæk med barrodede planter til december.

Barrodede bøgeplanter er ikke afmodnede før end til december. De planter, man køber tidligere, er ikke afmodnede endnu, og det kan betyde mange udgåede planter til foråret. Vent derfor med at købe og plante til i december.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvornår er det bedst at plante hæk med barrodede bøgeplanter?