Kan hæk af paradisæbletræer beskæres?

Vores hæk af paradisæbletræer er blevet for bred. Kan træerne tåle at blive skåret meget ind, og i bekræftende fald, på hvilket tidspunkt af året skal det gøres?

Med venlig hilsen
Henrik Mølvig, august 2014

Svar

Det kan lige netop nås at skære paradisæbletræerne ind. De tåler det udmærket, hvis det bliver gjort i perioden juli–september.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Kan hæk af paradisæbletræer beskæres?