Hvilken færdighæk er hårdfør nok?

Vi har købt et dejligt hus direkte til Roskilde fjord, huset ligger direkte vest, så en del vind har vi jo. Vi skal nu have etableret et nyt i skel til vores ene nabo (pt. et gammelt hegn), og vi vil investere i en færdighæk. Men hvilken er hårdfør nok? Og meget gerne stedsegrøn.

Med venlig hilsen
Bente Thomsen, januar 2015

Svar

Jeg savner en del oplysninger om jordbund, skal hækken stå øst/vest eller nord/syd, ønsket højde m.m. Jeg vil derfor foreslå dig at gå ind på følgende link for at se, hvilke muligheder der er. Hækken kan du bestille på din lokale planteskole.

Sortiment for Prima Færdighæk

Jeg håber, du kan finde et svar her, hvor du kan krydse forskellige ting af og se hvilke muligheder, det giver.

Med venlig hilsen
Villy Mougaard
Planteskoleejer, Blomstergården

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvilken færdighæk er hårdfør nok?