Hvilken vedbend kan jeg bruge som hæk?

Hvilken Vedbend skal jeg vælge til hæk.

Jeg har 70 meter riohegn i 180 høj og skal vælge den helt rette plante som groer hurtigt, opad og gerne til sidderne:) (jeg hjælper den gerne)

Jeg har overvejet den Irske men er ikke helt sikker på at det er det rigtige valg.

Med venlig hilsen
Lotte Bobzin, september 2017

Svar

Jeg er ikke helt sikkr på hvad du mener med den irske, men til dette formål er den storbladede Hedera Hibernica »Hestor« virkelig god. Med 70 meter at gøre godt med kan du jo overveje at sætte enkelte småbladede og lidt klematis for at skabe noget spil i de mange meter.

Med venlig hilsen
Fanny Møller
Tidligere redaktør på Havenyt, Landsforeningen Praktisk Økologi

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvilken vedbend kan jeg bruge som hæk?