Hvornår på året er det bedst at beskære en ligusterhæk?

Med venlig hilsen
Bent Sørensen, oktober 2003

Svar

Nu står der beskæring og altså ikke klipning. Derfor er svaret: det bedste tidspunkt for beskæring af liguster er i januar–februar. På det tidspunkt vil beskæringen udløse panik i busken, hvilket senere vil få den til at sætte talrige, nye skud fra roden – hvad man vel kan gå ud fra er ønsket med beskæringen?

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvornår på året er det bedst at beskære en ligusterhæk?