Kan I oplyse prisforskellen på en hæk i fuld højde og af småplanter?

Vi har købt et nyt hus, som grænser op til en ubebygget grund. I skellet har vi besluttet at plante en bøgehæk, men da vi samtidig har hund, som gerne skal blive inde på vores grund, skal vi også have opsat et hegn. Spørgsmålet lyder så på, om vi først skal plante hækken eller sætte hegnet først?

Kan I også oplyse om prisforskellen på en færdigudvokset hæk og en helt ung hæk, da vi helst vil have en høj hæk med det samme.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Jeanette og Lars Andreasen, november 2003

Svar

Så vidt jeg kan bedømme det, må det være fuldstændigt underordnet, om man sætter hundehegnet eller hækken først. Af praktiske grunde villle jeg nok selv foretrække at få hundehegnet op i en fart, dvs. før hækken.

Husk så at få trukket hegnet så langt tilbage fra skel, at der er plads til, at hækken kan udvikle sig i bredden.

Vi er desværre ikke i stand til at oplyse præcist om priser på planter, da de afhænger af både årstid, kvalitet og mængderabatter. Det står dog fat, at en hæk, der skal stå i fuld højde fra plantningstidspunktet, koster rundt regnet 10 gange så meget i plantepris som en hæk af småplanter.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Kan I oplyse prisforskellen på en hæk i fuld højde og af småplanter?