Hvornår er det bedst at plante en ny ligusterhæk?

Hvornår er det bedst at plante en ny ligusterhæk og er der nogle ting som jeg skal være særligt opmærksomme på?

Med venlig hilsen
Klaus Møller, marts 2004

Svar

Du kan plante liguster fra oktober og indtil de første, nye blade kan ses.

Du bør ved køb af planterne være opmærksom på, om alle planter i bundtet er friske. I sær inde i midten kan der være nogle, som har haft angreb af gråskimmel (som er en grå, håret belægning).

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Der er 1 kommentar til denne tekst. Læs kommentarer…

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvornår er det bedst at plante en ny ligusterhæk?