Hvad er forskellen på en hæk af blodbøg i forhold til en almindelig bøgehæk?

Vi overvejer kraftigt at få en hæk af blogbøg. Hvordan er den i forhold til en almindelig bøgehæk, med hensyn til pasning, vækst og beskæring?

Med venlig hilsen
Tina, august 2004

Svar

Det er et dejligt let spørgsmål, for svaret lyder i al korthed: det er det samme. Hvis jeg skal uddybe lidt mere, så vil I sikkert se lidt flere luseangreb, lidt mere meldug og en lidt svagere vækst, men så er det også sagt.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvad er forskellen på en hæk af blodbøg i forhold til en almindelig bøgehæk?