Hvilken potentil skal jeg vælge til hæk?

Jeg ønsker at plante hæk af Potentilla. Den vil stå i sollys. Hvilken sort vil I anbefale, når den gerne skal have hvide blomster og blive ca. 1,00–1,20 m høj?

Med venlig hilsen
Sten Hansen, september 2006

Svar

Den hvide potentil, som almindeligvis findes i handlen, hedder Potentilla fruticosa ‘Abbotswood’, men den bliver normalt ikke højere end ca. 80 cm.

Skal det være en højere potentil, kunne der vælges Potentilla fruticosa ‘Goldfinger’, som bliver ca. 1 meter høj, men den er mørkegul. Potentilla fruticosa ‘Månelys’ bliver 1,5 meter høj og har lysegule blomster.

Med venlig hilsen
Anders Dam og Birgitte Løkke
Landskabsarkitekter

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvilken potentil skal jeg vælge til hæk?