Hvor tæt skal planterne stå i en takshæk?

Jeg har indkøbt taksbuske, Taxus baccata, til at plante som hæk, men er i tvivl om hvor tæt de skal plantes. Buskene er ca. 70 cm høje.

Med venlig hilsen
Grethe Jacobsen, september 2002

Svar

Det havde været godt at vide, hvor brede planterne er, men hvis jeg ikke tager meget fejl, er de ca. 25 cm i diameter. Det vil (hvis denne antagelse holder!) passe at sætte 4 pr. løbende meter.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvor tæt skal planterne stå i en takshæk?