Hvornår bør man begynde at beskære siderne på en ny hæk?

Sidste år plantede jeg en 150 cm høj bøgehæk, som jeg ikke har beskåret i år. Den har nu den rette højde, men er endnu ikke tæt. Hvornår vil det være bedst at begynde at beskære hækken. Jeg har endvidere plantet en nye 100 cm høj bøgehæk i år. Hvornår skal jeg begynde at beskære siderne på den hæk.

Med venlig hilsen
Søren Dal Thomsen, september 2002

Svar

Man kan begynde med at beskære en hæk på siderne, så snart den har nået den ønskede bredde. Så hvis det er tilfældet, kan du roligt gå i gang til næste forår.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Arresø Pil

Flet selv pilehegnet

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Hegn og hæk > Hvornår bør man begynde at beskære siderne på en ny hæk?