Kan man bruge gammelt sandkasse-sand til jordforbedring?

Kan man bruge gammelt sandkasse-sand til jordforbedring? Sandet har ligget i forskellige sandkasser i 5–6 år. Er det mon stadig salt? Jorden som skal forbedres er sort mosemuld, som for ca. 50 år siden er lagt oven på et lerlag (der har været teglværker i området). Jorden er meget frodig og ikke vandlidende, men lidt klæg i det efter megen regn.

Med venlig hilsen
Marianne Mortensen, november 2002

Svar

Det kan man bruge uden bekymring. Saltet er udvasket efter bare ét år.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ormeposten

Bestil kompostorme fragtfrit

Ukrudtshajen

Rullerenser – hjulhakke – såmaskiner

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Jord > Kan man bruge gammelt sandkasse-sand til jordforbedring?