Lecakugler i stedet for sand til tør og sandet voksested?

Jeg vil gerne have nogle russisk mandstro i min have, der har såkaldt alm. havejord. Men russisk mandstro kræver mager, tør og sandet jord.

Kan jeg lave det med lecakugler? Jeg ved ikke lige, hvor jeg skal få sand fra.

Med venlig hilsen
Jytte Jensen, marts 2014

Svar

Leca er et produkt, som er lavet ved intensiv varmebehandling af plastisk ler. Det er med andre ord en meget energikrævende produktion, og man bør overveje, om der er grund til at bruge sådan et produkt.

Men i en situation, hvor sand ikke er en mulighed, kan lecakugler godt bruges i stedet. Foretræk den produktsortering, som hedder »Leca 2–4 rund«, og brug samme rumfangsmængde, som du ville have brugt af sand.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Ormeposten

Bestil kompostorme fragtfrit

Ukrudtshajen

Rullerenser – hjulhakke – såmaskiner

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Jord > Lecakugler i stedet for sand til tør og sandet voksested?