Hvorfor er der ingen blomster på vores Solist kartofler?

Vi har undret os over at vores kartofler ikke kommer i blomst? Sorten er Solist, og der er fine kartofler under alle planter.

Med venlig hilsen
Finn Poulsen, juni 2008

Svar

Jeg har ikke prøvet at dyrke sorten Solist, men der er en række sorter, som ikke blomstrer, eller næsten ingen blomster sætter. Det er en af de oplysninger, som ikke er med i sortsafprøvningsresultater.

Men der er sikkert en række af de, der læser svaret her, som har sorten i haven og kan svare på dette. Skriv en kommentar hertil nedenfor.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Søkjærgård Samsø

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Solsikken

Alt til den økologiske have

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Hvorfor er der ingen blomster på vores Solist kartofler?