Smager skalotteløg og zittauerløg forskelligt?

Er der væsentlig smagsforskel på skalotteløg og zittauerløg?

Med venlig hilsen
Joey Wandahl, januar 2011

Svar

Ja, skalotteløg har en lidt mildere og sødere smag, og derfor bruges de ofte til f.eks. salatdressinger. Skalotteløg er mindre løg og derfor velegnede til hele løg til at komme mellem druegurkerne ved syltning og i sammenkogte retter m.m.

Desuden er skalotteløg mere holdbare, de kan normalt bruges helt frem til de første nye løg er klar til brug sidst i juni.

Og endnu en fordel: Man kan bruge egne løg til at sætte, hvis de er sygdomsfri vel at mærke. Har man plads nok, kan man dyrke nok, så man har eget sættemateriale.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Solsikken

Alt til den økologiske have

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Søkjærgård Samsø

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Naturplanteskolen

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Smager skalotteløg og zittauerløg forskelligt?