Kan man flytte jordbærplanter om foråret?

Jeg har plantet en række jordbærplanter sidste sensommer/efterår. Det viser sig nu, at planterne ville stå bedre i et andet bed, som jeg lige har anlagt. Kan man flytte jordbærplanter om foråret og i så fald, hvornår er det bedst?

Med venlig hilsen
Karen Haarbo, marts 2003

Svar

Det er ikke nogen god ide at flytte jordbærplanter i foråret, hvis du vil have et godt udbytte. Vil du alligevel gøre det, skal det ske, så snart du kan arbejde i jorden uden at jorden klistrer for meget til redskaberne.

Med venlig hilsen
Susanne Mørk-Jensen
Agronom, Susannes have

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Naturplanteskolen

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Solsikken

Alt til den økologiske have

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Søkjærgård Samsø

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Kan man flytte jordbærplanter om foråret?