Hvorfor er skindet tykt på min blommetomat?

Hvorfor er skindet på mine tomater så tyk, selve tomaten (blomme) er yderst velsmagende.

Med venlig hilsen
Renee Nielsen, august 2013

Svar

Der findes rigtig mange tomatsorter, og det er ikke kun smag, farve, vækstmåde, højde osv., der er forskellig. Skindtykkelsen på tomatsorterne varierer også.

Når man skal vælge sort, er der mange forhold at tage stilling til. Men jeg er enig med dig i, at en lille tomat med tykt skind ikke er så attraktiv – medmindre smagen er helt fantastisk. Du kan jo forsøge med et par andre sorter. Prøv at smag på gode venners tomater lige nu – måske kan du finde en velsmagende afløser med tyndere skind.

Jeg tror ikke, at skindtykkelsen skyldes din dyrkning, men kan ikke udelukke det helt.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Søkjærgård Samsø

Solsikken

Alt til den økologiske have

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Naturplanteskolen

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Hvorfor er skindet tykt på min blommetomat?