Kan kartofler trives i skygge?

Jeg vil gerne vide om kartofler kan gro hvor der kun er sol til kl. 14.00.

Med venlig hilsen
Jane Wils, marts 2017

Svar

Kartofler vil ligesom køkkenhavens andre afgrøder helst have sol hele dagen. Men kartoflerne skal nok give et udbytte, men ikke så mange og store som i fuld sol.

Nogle af de afgrøder, som bedst kan tåle skygge er bladselleri, persille og om sommeren salat.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Solsikken

Alt til den økologiske have

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Søkjærgård Samsø

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Kan kartofler trives i skygge?