Skal kartoffler i spand blomstre?

Skal kartoffelplanterne have blomstret før de kan høstes?

De står med meget kraftige og flotte blade, men har endnu ikke blomstret.

Med venlig hilsen
Ulla Bang-Nielsen, maj 2017

Svar

Det er ikke alle kartoffelsorter, som blomstrer. Så ved du ikke om du har en sort, der vil komme i blomst, kan du ikke bruge det som rettesnor for, hvornår der er kartofler under toppen.

Tidlige sorter regner man i erhvervet med er høstklare mellem 2 måneder og 2 måneder og 10 dage efter at de er lagt i jorden. Det har passet meget godt med mine kartofler i spande i år. De er ret små efter to måneder – og 10 dage senere har de en rigtig fin størrelse.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Gartneri Toftegaard

Anderledes øko grøntsager

Søkjærgård Samsø

Naturplanteskolen

Hvidløg og Vin

SÆTTEHVIDLØG, spisehvidløg og biovine

Økologiens Have

Økologisk besøgshave

Solsikken

Alt til den økologiske have

Staudemarken

Lægebaldrian,duftende,selvsående

Frøsnapperen

Grøntsags- & blomsterfrø til køkkenhaven

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Køkkenhaven > Skal kartoffler i spand blomstre?